onetreehillannso

Alla inlägg under december 2013

Av AnnSo-Fi Hellström - 27 december 2013 20:46

Heeejsan!


Ja just nu sitter jag och ser Sällskapsresan.

Ja har inte hänt så mycket idag. Sofia har hjälpt mig med min uttöjning, hela är inte i ännu ska göra lite eftersom.

Elin Bergman och Kevin Walker var i stan idag men jag fick såklart inte fara dit!:(

Nä men jag hade sagt att jag ville dit men det blev inte så vi for...!:(

Så det är väl ungefär det som hänt idag!;)


Imorgon blir det att åka in till Norsjö för att se på dom som sk aspela på Nattsmaschen!!


 

-För var dag som går blir saknaden bara större-




Av AnnSo-Fi Hellström - 25 december 2013 15:51

Heeej!:)
Jag hade tänkt skriva lite vad som hänt nu på jul.

Den 23de så kom Marcus och Sofia hit hem, så då var alla barn hemma utom Catta och Annica. Då bakade vi pepparkakor, vilket var jättekul.
Ja, på julafton så va det väl ganska likt dom flesta julaftarna här hemma. Till lunch åt vi tomtegröt sedan gjorde vi iordning inför julbord senare på dagen, fikade, kollade på Kalle Anka och sedan läste pappa julevangeliet ifrån bibeln (om Jesu födelse). Efter det var det dax att bli mätt!;) ja asså så sjukt gott med julbord, det var förövrigt mitt första julbord för iår, och julklapparna var det ju sen, vi började med att öppna några bara för att mamma jobbade till 20:30. Men julklapparna iår...:D!!! Fick en massa fina smycken, locktång, plattång,hårfön, en mobil och en massa annat!:D
Idag vaknade jag vid ca.06:00 för att fara på julotta i Svansele. Efter det kom Catta Daniel och Nova och firade lilla julafton med oss. Supermysigt!

Ps. Tack för alla julklappar!:D

Av AnnSo-Fi Hellström - 22 december 2013 22:16

Haalo.


Ja i Fredags fick vi jullov och efter skolan for jag å Elvira till stan för att handla julklappar. Det var lite svårt, eftersom vi båda hoppade på kryckor! Men ja alla julklappar blev handlade ch vi klarade oss helskinnade!;)


Igår  var vi på 80års kalas i Svansele vildmarkscenter. Så sjukt mycker mat, dricka och fika!! Men ja det var jättegott och jättekul, alltid lika kul att vara där!:)


Och idag så fyller storebror Simon 20 år (Grattis till han!!!) så vi har ätit tårta och firat honom.


 

-En bild från Lappis för några år sedan,, jag med ansiktsmålning(borde satsa på att bli clown)-


Just nu sitter jag och ser Jägarna 2 på tvn. Ska väl se klart det sen gå och lägga mig. 

Imorgon ska vi ju göra klart det sista inför jul!!:Dhar typ ingen julkänsla än , men de kom säkert imorrn.


Godnatt på er alla!

Av AnnSo-Fi Hellström - 11 december 2013 19:35

Btw om ni har missat Så mycket bättre så har ni missat så sjukt mycket asså!!!

Tycker det alltid varit bra men iår, åheregud se bra de ä asså!!

Med Ken Ring (Som jag lyssnat på sen ja va typ plutteliten) å Agnes (SUUUUUPERBÄSTRÖST!!!! och vinnare av idol 2005, hur kan ja inte gilla hon lixom!!!) Asså så  underbart!!

     

Av AnnSo-Fi Hellström - 11 december 2013 19:01

Tjaaaah!!


Åherregud, jag sitter och lyssnar på Kevin Walker...!!!:O

Jag tycker verkligen inte om honom men jag tycker han gjorde vinnarlåten "Belong" väldigt bra. Så ja, nu ska jag nöta sönder den!!:P


 

-Bild tagen av Maja ( Hennes blogg: http://majsana.blogg.se/ )-



Men idag har det inte hänt så mycket, har varit på skolan. Och ja den var ju allmänt tråkig...!

Och nu på eftermiddagen har väl varit vääääldigt tråk också men jag har hunnit testa om lucialinnet passar med det röda bandet. Och ja det passade.


Imorgon blir det blir det luciagenrep och på Fredag SMÄLLER DET!!! 



13 dagar till julafton!!!!:D

Av AnnSo-Fi Hellström - 9 december 2013 20:50

Heeeej.

Nästan läskigt länge jag skrev något.

 

Ska kanske berätta lite som har betydelse att veta. För lite mer än en månad sen så opererade jag ett ledband i min vänsta fot. Så nu hoppar jag omkring på mina kryckor som är typ trasiga eller rullar runt i min otroligt fina, lila rullstol. (Efter den 18e den här månaden kanske jag ska få börja stödja på foten)


Ja för det mesta har jag väl haft lite ont sådär (jag har ju ändå typ en decimeters "sår" på fotknölen) men nu i helgen har det gjort så fruktansvärt ont! Har bara blivit ondare och ondare under helgens gång och igår så låg jag cirkus hela dagen på soffan för det gjorde så otroligt ont. Igår hade jag så ont i foten att jag började må otroligt illa och jag fick så sjukt ont i huvudet att jag vet inte vad...! Men idag så på morgonen ringde mamma in till sjukhuset i stan och frågade om vi skulle komma in eller så, och ja då skulle jag ju då komma in efter lunch så dom skulle  kolla vad det var. Och han jag var hos då tog upp mitt gips och kollade. Tydligen hade ledbandet blivit för sträckt så han la till foten i en annan "vinkel" så att ledbandet skulle bli mer avslappnat. Så nu känns det bättre. Men den där gubben glömde sätta på ett plåster eller något på såret så det kliar sjukt mycket...!

 Så imorgon blir det nog att fara på skolan igen, fast nu har jag ont i magen!;)


 

-Gammal Arkivbild-


Just nu sitter jag och kollar på morden i Sandhamn, älskar svenska kriminalserier!:D


15 dagar till Julafton!!!

 

 

Hej!Vad roligt att ni hittade in till min blogg, lämna gärna en söt kommentar:)

Presentation


Hej allihopa!
Vad roligt att just du ville titta förbi på min blogg.
Jag är en tjej på 15 år som bor i en by i Norrland.
Här på min blogg kan du läsa om mitt liv och min vardag.
Lämna gärna en liten kommentar och titta förbi igen! xoxo//Annso

Musik medans du läser?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker ni om min design?:)
 Super fin
 Den är okej
 Ful
 Cool
 Något annat

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

 

Transparent White Star

Ovido - Quiz & Flashcards