onetreehillannso

Alla inlägg under oktober 2012

Av AnnSo-Fi Hellström - 24 oktober 2012 15:35

Dag 18 - Min favoritfödelsedag


Det var när jag fyllde 12!

I födelsedagspresent fick jag en överraskningsresa...Jag visste alltså inte vart vi skulle!

Innan vi började själva "överraskningsmomentet" så for vi till Lycksele och hämtade mina glasögon (!:D) , det fick jag se, Efter Lycksele for vi till nåt ställe och åt (Har hört efteråt att det var i Hudiksvall!) När vi hade varit där och ätit for vi vidare och då hade vi hett för rutorna i baksätet och typ bakom framsätena så jag såg inte ut!

Jag sovde nästan hela resan, men när jag vaknade var det mörkt och jag såg genom lakana vi hade hett vid fönstrena att det var hur mycket gatlysen som helst!!! Jag började tänka..Stockholm?? Ja det var ungefär så mina tankar gick!

Efter en stund tog vi bort lakana å då va vi på väg upp för en lång brant backe...Det stog saker som "På väg mot högre höjder" och "Sm-Veckan är här" Och jag förstod inte vars vi va!!!

När vi klev ut ur bilden gick vi in på ett hotell, Vi skulle sova på HOTELL SÖDRA BERGET!:D

Ja, jag (och alla andra) tänkte att de va överraskningen, men vad vi inte isste då var att typ alla skidåkare i Sweden Ski Team så vi träffade alla typ Charlotte Kalla, Anna Haag, Markus Hellner, Emil Jönsson...Ja vi fick träffa alla bra typ!:D

+ Att vi shoppade på Birsta city, Badade på Himla Badet i Sundsvall och va hos Ingrid!:D

Det var absolut den bästa födelsedag jag haft!!!:D:D:D:D:D

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tjena sitter just nu här i min ensamhet och äter mandariner och dricker nyponsoppa!:P

Ja, ska träna igwell...!;)

Ja och imorgon så ska vi klä ut oss på skolan!:D

Haha ja ni får väl nå fina bilder på oss senare nån dag säkert!:P

Ja men nu ska jag fortsätta äta mina mandariner och dricka min nyponsoppa!:D

 Jag vill bara säga att sådär skulle jag kunna ha mitt hår eller sådär fast med typ RÖTT!;D


Godmorgon!

Av AnnSo-Fi Hellström - 22 oktober 2012 20:31

Hej tänkte nu lägga ut svaren på frågestunden!:)


Från Zorro (Emma)

-Hur skulle du må om jag åt upp dig?

Asså ja tro nog att jag skulle känna mig lite uppäten!:P

-Vill du bo i min stuga på månen?

Ja gärna, om du betalar resan dit!:D

- Vad vill du göra med palten?

Jag vill gärna äta upp palten!;P

-Vem är snyggast i 8A?Och 8B?

I 8A, E...! I 8B R....!


Från It´s me

-Välj mellan volleybollen och fotbollen-Vilken är den gren du kommer satsa på- inom elitnivå?

Jag måste erkänna att detta är den allra svåraste frågan jag fått nu!!! Ähum men om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt jag skullr satsa på fotbollen! Jag tycker att båda är jättekul men fotboll det är den sport jag alltid gillat och jag är helt säker på att jag alltid kommer göra det!:D

- Favoritmat?

Öhum, vet int typ kyckling eller kebabpizza!:P

-Favoritårstid?

Där står det mellan sommar och vinter men jag tror att vinter vinner, för då är det jul nyår OCH min födelsedag...det är nog det som gör att vintern vinner men inte med mycket!:P


Från MajaThaGr8 (Maja)

-Hur många jeans har du?

Ja vet int, men ja ha typ ett par som inte har ett enda hål i sig!xD

-Örhängen eller halsband?

Örhängen...troja!:P

-Percing i tungan eller näsan?

Båda är snyggt en tro ja skull passa bättre i tungan!???;)

-Kiss eller bajs?

Kiss det är inte lika bajsbrunt...haha!xD

-Bhstorlek?

Maja va fina frågor du ha!;)

-Storlek på skorna?

37-38 typ

-Älsklingsfärg?

vet int riktigt röd och svart tro ja!

-Om du fick välja ven hårfärg som du måste ha hela tiden vilken skulle det vara?

Brun, blir alltid less på mittblonda hår när jag har det!

.Älsklingsdricka?

päronsoda eller mango

-Vem är din bästa vän?

Maja och Aranya!<3

-Glasögon eller linser?

Linser om dem sitter bra!;)

-Uggs eller powerskor?

Powerskor då bli man int blöt!:P

-Sneakers eller klackiskor?

Sneakers...eller?

-Vilket är ditt älsklingsplagg?

Hmm, jag tror nästan det är min orangeröda stickade tröja!:)

-Kyckling eller älgkött?

svår fråga! men troe nog älgkött vinn denna kamp!xD

-Kan du ta på dig det fulaste du har i din garderob och ha på dig det på skolan?

Jo visst kan jag det om jag kommer på vad som är fulast!:P

-Ris eller spaghetti?

Ris!

-Kompis eller djur?

Jag kan verkligen inte välja mellan mina kompisar och min lilla söta bäbis Mimmi! Mina kompisar är världens bästa och man kan prata med dem om allt men Mimmi är så otroligt gullig och busig och gosigaste!

http://Majsana.blogg.se


Johanna

-Favvofärg?

Skrivit det högre upp men det är nog röd och svart tro ja!

-Favvomat?

Kyckling tro ja men ja vet int!

-Bästis?

Maja och Aranya!<3

-Vad gör du på fritiden?

är med kompisar, är med mimmi, är med min familj, tränar volleyboll och fotboll!:D

-Kan du svara på frågestunden i en video?:D

Jag skulle kunna göra det men eftersom att det var den första och jag inte har något bra att filma med så tänkte jag kanske göra det på nästa frågestund!

http://Burvalls.blogg.se


Catarina (största storasyster)

-Vem är snyggaste killen?

Det är några som vet vem jag tyck ä snyggast på skolan...Men snyggaste av alla i hela världen är nog Charlie Hunnam eller Chad Michael Murray!:D

-Vad vill du gå för gymnasielinje?

Antingen Fordons Transport och bli Lastbilschaufför eller gå Samhälls och sedan gå vidare och bli Behandlingsassistent!:)

-Vad vill du jobba med som vuxen?

Ja som det står ovan, antingen Lastbilschaufför eller behandlingsassisten, men jag skulle oxå kunna jobba som typ barnläkare eller i en ambulans!:)

-Hur många barn vill du ha?

Asså ganska många!:) Eftersom jag har ganska många syskon och jag trivs väldigt väldigt bra med det så! Och jag vill inte ha ett barn för då får inte de barnet veta hur det är med syskon och det borde alla veta tycker jag!;)

http://CatarinaMsblogg.blogspot.se


Från Anonym

- Gillar du nån kille?Vem isåfall?

Ja jag gillar någon men det vill jag inte skriva ut!

- Vad tycker du om din klass? Är den bätre än 8A?

JAg älskar min klass! Jag tycker absolut den är bättre än 8A! Såklart finns det några där som jag tycker borde gå i min klass som Aranya Jenny Tom VDB etc! Men då kan vi i våran klass vara med alla i klassen medans i 8A är det ganska uppdelat, verkar det som iaf!

-Hatar/ogillar du någon just nu? isåfall vem?

Ja det finns någon som jag kanske inte gillar men det är inte något som jag tar upp på bloggen!

-Jag har läst ganska mycket på din blogg att du umgårs med Maja? Hur tycker du att hon är? Både posetivt och negativt?

Asså jag tycker inte det finns nåt negativt hos Maja! Hon är helt fantastisk och en helt underbar kompis!!!<3

-hur känns det att ha ganska gamla föräldrar? Tänkte att båda mina är ganska så unga, så vore treviligt att veta hur det är?

Jag tycker ju det är de normala för jag vet ju inte hur det är att ha "unga" föräldrar så...Min äldsta syster är ju 10 år äldre än mig så det kanske skulle vara mer konstigt för mig om jag hade "unga" föräldrar! Det enda som jag tycker är lite jobbigt är att pappa har varit långtidssjukskriven sen året jg föddes! Jag har inte kunnat leka med han på samma sätt som dem andra kunnat! Det skulle jag gärn aha gjort, minns när jag va typ 2 och pappa lyfte upp mig i taket....det var ungefär det vi gjorde...! Men jag älskar min Pappa och jag älskar min mamma och jag skulle aldrig någonsin vilja ha några andra förutom dem!<3

-Skulle du kunna lägga ut fler bilder på dig och dina kompisar, skolan?

Jo det skulle jag väl kunna men det är lite svårt för jag har bara min mobil och den är så jkobbig att ladda över bilderna till datoren! Men jag ska försöka!xD



Ja de va de då!:)

Foto: Maja Andersson

Bild från då vi var påväg till stan i lördags!:)

Både mina och Majas glasögon gick sönder under helgen...RIP 2 fina glasögon!:(

Haha vi tog några andra oxå, och på en såg jag ut som en gamling!:D Hä va skitkul!! Tror jag dog av skratt!!!! HAHAHAHAHAAHAHAAHAHAHAAHAHAHAHAAAA!:D


Nä tro ja ska gå å lägga  mig snart så jag kom upp nån gång imorrn!;)


Xoxo Godnatt och sov tills ni vaknar!

Ps Tappade en bakplåt på min fot...min fot somjag redan har ont i...!:O Så otroligt ont det gör, hände typ för 2 timmar sen...!:O DETTA ÄR ETT EXEMPEL PÅ ANSOS VANLIGA KLUMPIGHET...!;) Ds

Av AnnSo-Fi Hellström - 20 oktober 2012 07:32

Tjo!:)

nu sitter jag och skypar lite ve Maja innan vi ska fara...Ha packat typ allt!:P

Tjooohooo!:D

Nänu ska jag borsta tänderna å lägga ner det allra sista i väskan!;)


Mimmi din lilla söta busiga hund!:D<3

 

Söta lilla gosiga Mimmi!<3


xoxo

Av AnnSo-Fi Hellström - 19 oktober 2012 21:34

Hejsan Everyhopen!:)

Nu tänkte jag bara säga att det inte kommer bli någon uppdatering förns på söndag kväll kanske...hinner kanske med ett litet inlägg imorrn innan jag far!:)

Hahaha Ja ha ett litet hål i mina volleybolltights och dem ska jag ha i helgen å då sa ja till Maja bah "tänk om dem sprick helt då vi spela..." Haha hon sa bah att hon skull tyckare va skitkul...De skullere ju va å så!:P

Haha vi få väl hoppas att dem int sprick men de skull ju verkligen va kul om dem sprack!xD

Ja imorrn så far vi ju då på breddläger för volleybollen i Skellefteå!:D

Såååå kul!:D

Träffa en massa roliga personer som det var länge sen man träffa!:D

Ååååh, nu ska jag väl gå å sova så ja ä pigg imorrn, vi far ju kl 08.00 så...!:P


Mamma nu får du komma hem så ja kan ge dä en kram innan ja ska shöva!xD

xoxo

Av AnnSo-Fi Hellström - 19 oktober 2012 21:34

Hejsan Everyhopen!:)

Nu tänkte jag bara säga att det inte kommer bli någon uppdatering förns på söndag kväll kanske...hinner kanske med ett litet inlägg imorrn innan jag far!:)

Hahaha Ja ha ett litet hål i mina volleybolltights och dem ska jag ha i helgen å då sa ja till Maja bah "tänk om dem sprick helt då vi spela..." Haha hon sa bah att hon skull tyckare va skitkul...De skullere ju va å så!:P

Haha vi få väl hoppas att dem int sprick men de skull ju verkligen va kul om dem sprack!xD

Ja imorrn så far vi ju då på breddläger för volleybollen i Skellefteå!:D

Såååå kul!:D

Träffa en massa roliga personer som det var länge sen man träffa!:D

Ååååh, nu ska jag väl gå å sova så ja ä pigg imorrn, vi far ju kl 08.00 så...!:P


Mamma nu får du komma hem så ja kan ge dä en kram innan ja ska shöva!xD

xoxo

Av AnnSo-Fi Hellström - 19 oktober 2012 15:39

Dag 17 - Mitt favoritminne

Ja ha många bra minnen men mitt favoritminne var för typ 3 år sen(?) När jag träffade min Gudmor Ingrid och min Gudfar Roger för första gången på drygt 12 år!

Min gudmor bor vid Sundsvall typ å min gudfar bodde oxå kring Sundsvall då så vi var hos min gudmor!

När vi komme dit (jag mamma å pappa) så var min gudmors dotter (som då var Rogerd tjej, och hon är mamman till hans bar) där och deras barn va där!:D

Det var så underbart roligt!:D

Vi fikade, åt, lekte, prata å de va så otroligt roligt!:D

Efter de så har jag träffat min gudmor många gånger, jag har oxå träffat min gudfar några gånger men inte så många och det var länge sen...Saknar er båda!<3

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tjoooo!:)

Hyfsad dag på skolan med slöjd tyska (såg en serie) och ev(volleyboll)!:)

På ev:n körde vi handikappvolleyboll! Hä va ränt skitkul!:D

Men det var riktigt svårt!!!

Far ju på breddläger imorgon med volleybollen!

Ska packa efter jag varit i Fromheden!

Ska nämligen dit och äta tacos å få lite diplom å så...Det är för hela föreningen!

Nänu måst ja ta å fixa till mig så ja ä lite snygg iaf!:P


 


Xoxo

Av AnnSo-Fi Hellström - 18 oktober 2012 21:02

Ser ni detta? Det måste ju verkligen vara världens sötaste fotbollslag!:D Det var vårat lag första året alltså år 2005 (?) ( Emma du kan rätta mig om jag har fel!)

   

Ser ni...Ja jag måste verkligen ha haklapp när jag äter!:P

   

Saknar mitt blonda hår för ja tyck just dedär håret men jag har bestämt mig att JAG SKA INTE FÄRGA HÅRET BLONT...iaf på några år!!!

 

Detta var bilden som var i tidningen när jag fötts! på bilden är det jag Sofia Simon Mamma och Pappa!:) Ser ni Mammas och Pappas glasögon?!xD

 

Detta var då jag när jag var liten och gullig!:)

  Sophia Bush och Chad MIchael Murray (Brooke Davis/Baker och Lucas Scott i Onetreehill!) 

 

Söta Nova när hon nylärt sig sitta!:D

 

Maja...Typ förra året på hennes kalas!:P

   

FIF (Fromhedens IF) Världens bästa fotbollsklubb!<3

 

                   

Nova nöjer sig inte med lilla Nappflaskan...Hon satsa på stora saftflaskam´n istället!;P

   

Jag å Sandra åt Sallad från Konsum innan en träning för nån vecka sen!:D


         

Charlie Hunnam!<3

                                     

Som ni ser så kan jag ha riktigt fina kompisar!:) Mest bilder på Maja!:P

 

Kan faktiskt vara riktigt fint i Norsjö!:D

 

Amanda!<3

           


Ja de va dem bilderna de!:D

Är ni me på nån bild men inte vill vara med så äre bah å säga tilleller om ni är med på en bild men tyck hä blev skitfult så säg till så kan ja ta bort!:)


Sitter nu och skypar med min fina kompis Maja!:)


Asså jag sitter hemma med min ficklampa breve mä för igår vare typ nån propp som gick eller nå så ja vart skiträdd...Ja fick tom spya upp i halsen!:O

Så om de skull hända nu så ä ja redo med min ficklampa!;)

Nu fick ni veta att jag är JÄTTERÄDD för mörker!!!!!!!!!!!!!

Jag vill oxå säga att jag är rädd för skogar och jag kan inte gå i en skog själv för då får jag panik!!!!!


Xoxo Godnatt och sov till ní vaknar!:)

Av AnnSo-Fi Hellström - 18 oktober 2012 19:57

Dag 16 - Min första kyss

Asså ja ha int haft min första kyss...Eller jo när ja va typ jätteliten å så men de räknas int...!:P

Så ja vi får väl se när det blir...!xD

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TjoTjo!:)

Sitter nu ensam vid datorn å tv:n...int ens mimmi vill va me ja...!:O

Idag efter skoolan for jag och Theo till Kyrkan sen till Heden för att ha Barn- och Undomsråds möte...Theo va me för å ha nå å göra innan träningen!:P...Efter det skulle jag bara kolla på div2 träningen men dem va så få så ja fick va me!:D

Ja är faktiskt ganska stolt för jag började få till min tajming på smacharna!;) Jaja de kan låta som ja skryt men NEJ DET GÖR JAG INTE!!!

Jag kom på at det var en sak jag glömde när jag la upp min önskelista!:P

Och detta som jag glömde är en Systemkamera!:P

Såja!xD


Jag tänkte lägga ut en massa bilder från min mobil som jag just har lagt upp på datorn!:P

Så ja de kom sen idag!xD


Ps. Kom ihåg Frågestunden, till helgen avslutas den!

Kolla oxå förbi på Majas blogg http://majsana.blogg.se/ och skriv nå frågor där me!:)


xoxo

Hej!Vad roligt att ni hittade in till min blogg, lämna gärna en söt kommentar:)

Presentation


Hej allihopa!
Vad roligt att just du ville titta förbi på min blogg.
Jag är en tjej på 15 år som bor i en by i Norrland.
Här på min blogg kan du läsa om mitt liv och min vardag.
Lämna gärna en liten kommentar och titta förbi igen! xoxo//Annso

Musik medans du läser?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Omröstning

Vad tycker ni om min design?:)
 Super fin
 Den är okej
 Ful
 Cool
 Något annat

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

 

Transparent White Star

Ovido - Quiz & Flashcards